Éditeur Signum
localisé à :
Hambourg
Collections rattachées :
|
Documents disponibles chez cet éditeur (3)



Titre : Bilingualism in deaf education Type de document : texte imprimé Auteurs : Inger Ahlgren, Directeur de publication ; Kenneth Hyltenstam, Directeur de publication Editeur : Hambourg : Signum Année de publication : 1994 Importance : 312 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-3-927731-54-7 Langues : Anglais (eng) Index. décimale : 371.3 Méthodes d'enseignement et d'études Note de contenu : Deaf People as linguistic minority, Andersson Yerker
Signed languages, Brita Bergman
Kenyan sign language (KSL). Some attitudinal and cognitive issues in the evolution of a language community, Okoth Okombo
Sign language as the first language, Inger Ahlgren
Second language learning in the deaf, Kristina Svartholm
Bilingual education for the deaf in France, Christian Mas
Teaching sign language as the mother tongue in the edication of deaf children in Denmark, Rivta Bergmann
Second language literacy in deaf students, Ronny Andersson
Attributes for success. Attitudes and practices that facilitate the transition toward bilingualism in the education of deaf children, Shawn Davies
Awareness makes a change, Jonna Widell
Linguistic human rights. A prerequiste for bilingualism, Tove Skutnabb-Kangas
Spoken languages. Differences and similarities, Östen Dahl
Vocabularies, Ake Viberg
Literacies. Sociolinguistic and ethnographic perspectives on reading and writing, Christopher Stroud
Language acquisition, processing, and change. Perspective on speech, sign, and writing, Sven Strömqvist
Second language acquisition, Monica Axelsson
Teaching a second language, Inger Lindberg
The medium of instruction and bilingualism education in Africa. An appraisal of problems, practices, and prospects, Margaret Akinyi Obondo
Factors influencing the social role and status of minority languages, Kenneth HyltenstamBilingualism in deaf education [texte imprimé] / Inger Ahlgren, Directeur de publication ; Kenneth Hyltenstam, Directeur de publication . - Hambourg : Signum, 1994 . - 312 p.
ISBN : 978-3-927731-54-7
Langues : Anglais (eng)
Index. décimale : 371.3 Méthodes d'enseignement et d'études Note de contenu : Deaf People as linguistic minority, Andersson Yerker
Signed languages, Brita Bergman
Kenyan sign language (KSL). Some attitudinal and cognitive issues in the evolution of a language community, Okoth Okombo
Sign language as the first language, Inger Ahlgren
Second language learning in the deaf, Kristina Svartholm
Bilingual education for the deaf in France, Christian Mas
Teaching sign language as the mother tongue in the edication of deaf children in Denmark, Rivta Bergmann
Second language literacy in deaf students, Ronny Andersson
Attributes for success. Attitudes and practices that facilitate the transition toward bilingualism in the education of deaf children, Shawn Davies
Awareness makes a change, Jonna Widell
Linguistic human rights. A prerequiste for bilingualism, Tove Skutnabb-Kangas
Spoken languages. Differences and similarities, Östen Dahl
Vocabularies, Ake Viberg
Literacies. Sociolinguistic and ethnographic perspectives on reading and writing, Christopher Stroud
Language acquisition, processing, and change. Perspective on speech, sign, and writing, Sven Strömqvist
Second language acquisition, Monica Axelsson
Teaching a second language, Inger Lindberg
The medium of instruction and bilingualism education in Africa. An appraisal of problems, practices, and prospects, Margaret Akinyi Obondo
Factors influencing the social role and status of minority languages, Kenneth HyltenstamExemplaires(1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Localisation CDI Disponibilité 22898 371.3 AHL Livre Bibliothèque Bibliothèque 22898 Exclu du prêt
Titre : Collage : Works on International Deaf History Type de document : texte imprimé Auteurs : Fischer, Renate, Éditeur scientifique ; Vollhaber, Thomas, Éditeur scientifique Editeur : Hambourg : Signum Année de publication : 1996 Collection : International Studies on Sign Language and Communication of the Deaf num. Vol.33 Importance : 304 p. Présentation : couv. ill. en coul., ill. ISBN/ISSN/EAN : 3-927731-59-5 Langues : Anglais (eng) Catégories : Education
Histoire
Langue des Signes
SurditéIndex. décimale : 360 Problèmes et services sociaux. Associations Collage : Works on International Deaf History [texte imprimé] / Fischer, Renate, Éditeur scientifique ; Vollhaber, Thomas, Éditeur scientifique . - Hambourg : Signum, 1996 . - 304 p. : couv. ill. en coul., ill.. - (International Studies on Sign Language and Communication of the Deaf; Vol.33) .
ISBN : 3-927731-59-5
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Education
Histoire
Langue des Signes
SurditéIndex. décimale : 360 Problèmes et services sociaux. Associations Exemplaires(1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Localisation CDI Disponibilité 2061 360 FIS Livre Bibliothèque Bibliothèque 2061 Exclu du prêt
Titre : Looking back : A reader on the history of Deaf Communities and their Sign Languages Titre original : Regarder en arrière : un regard sur l'histoire des communités sourdes et de leur langue des signes Type de document : texte imprimé Auteurs : Fischer, Renate, Éditeur scientifique ; Harlan L. Lane (1936-....), Éditeur scientifique ; Bernard Mottez (1930-2009) Editeur : Hambourg : Signum Année de publication : 1993 Autre Editeur : International Studies on Sign Language and Communication of the Deaf Importance : 558 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-3-927731-06-6 Langues : Français (fre) Mots-clés : Histoire Communauté sourde
Langue des signesNote de contenu : - Deaf Biographies
- Deaf Communities
- Sign Languages and Signed Systems
- Deaf Education in the Context of Oralism
- Issues Concerning Medicalization, Sociology, and Philosophy
- Methodological and Teoretical Issues of Deaf HistoryLooking back = Regarder en arrière : un regard sur l'histoire des communités sourdes et de leur langue des signes : A reader on the history of Deaf Communities and their Sign Languages [texte imprimé] / Fischer, Renate, Éditeur scientifique ; Harlan L. Lane (1936-....), Éditeur scientifique ; Bernard Mottez (1930-2009) . - Hambourg : Signum : International Studies on Sign Language and Communication of the Deaf, 1993 . - 558 p.
ISBN : 978-3-927731-06-6
Langues : Français (fre)
Mots-clés : Histoire Communauté sourde
Langue des signesNote de contenu : - Deaf Biographies
- Deaf Communities
- Sign Languages and Signed Systems
- Deaf Education in the Context of Oralism
- Issues Concerning Medicalization, Sociology, and Philosophy
- Methodological and Teoretical Issues of Deaf HistoryExemplaires(2)
Code-barres Cote Support Localisation Section Localisation CDI Disponibilité 73 900 FIS Livre Bibliothèque Bibliothèque 900 FIS Exclu du prêt 74 900 FIS Livre Bibliothèque Bibliothèque 900 FIS Exclu du prêt